Ата-аналарға арналған кеңес «20 қараша Дүниежүзілік балалар күні»
Дайындаған: тәрбиеші Ахметова А. Т.
Баланың мінезі-бұл ата-ананың мінезінен алынған әсер, ол олардың мінезіне жауап ретінде дамиды.
Дүниежүзілік балалар күні
20 қарашада бүкіл әлемде Дүниежүзілік балалар күні атап өтіледі. 1954 жылы БҰҰ Бас Ассамблеясы барлық елдерге Дүниежүзілік балалар күнін бүкіл әлемдегі балалардың әл-ауқатын қамтамасыз етуге бағытталған іс-шараларға арналған әлемдік бауырластық пен балалардың өзара түсіністік күні ретінде атап өтуді тәжірибеге енгізуді ұсынды. Дәл осы 20 қарашада Ассамблея 1959 жылы Бала құқықтары туралы Декларацияны, ал 1989 жылы Бала құқықтары туралы Конвенцияны қабылдады.
«Мен адаммын-менің құқығым бар!»
«Балалар-бұл біздің еңбегімізден туындаған бақыт. Сабақтар, балалармен кездесулер, әрине, ақыл-ой күшін, уақытты, еңбекті қажет етеді. Бірақ біз балаларымыз бақытты болған кезде, олардың көздері қуанышқа толы болған кезде бақыттымыз»
В. А. Сухомлинский
«Тіпті бүкіл әлемнің бақыты бір көз жасына тұрарлық емес
жазықсыз баланың бетінде»
Ф. М. Достоевский
Ата-аналарға арналған ұсыныстар:
Шыдамды болыңыз-балалар сіз сияқты қателіктер жібереді, бұл қателіктерден дұрыс қорытынды жасау маңызды.
Келіңіз және талап етіңіз, осылайша бала сіздің оған байыпты қарайтыныңызды түсінеді.
Жақсы үлгі болыңыз. Балалар сізден үйренеді, олар сізге еліктейді, адамдарға, табиғатқа, айналаңыздағы барлық нәрсеге деген көзқарасыңызды қабылдайды.
Балаларыңыздың серіктесі және досы болыңыз. Бұл сізге олармен тиімді қарым-қатынас жасауға мүмкіндік береді.
Кез-келген нақты жағдайда балаларды жігерлендіріңіз. Бұл күлімсіреу, жылы сөз, сүйіспеншілік болса да маңызды.
Балаларыңыздың қателіктерін түзетіңіз, бірақ дұрыс уақытта және үнемі.
Оларға кеңес беріңіз және бағыттаңыз, өз пікіріңізді таңдамаңыз, сондықтан олар өздері шешім қабылдауға және өздерін қанағаттануға мүмкіндік алады.
Қалай істеу керектігін білмесеңіз, қорықпаңыз, көмек іздеңіз.
Тек сіздің қызығушылықтарыңыз, тілектеріңіз, қажеттіліктеріңіз туралы ойламаңыз, балаларыңыздың қажеттіліктеріне қамқорлық жасаңыз.
Басқа балалардың құқықтарын бұзуға немқұрайлы қарамаңыз, мүмкін олар сіздің қорғауыңызды қажет етеді.
Конвенцияда жарияланған құқықтарды 4 топқа бөлуге болады:
Өмір сүруді қамтамасыз ететін құқықтар
Дамуды қамтамасыз ететін құқықтар
Қорғауды қамтамасыз ететін құқықтар
Қоғам өміріне белсенді қатысуды қамтамасыз ететін құқықтар
Ойланыңыз және жауап беріңіз:
Жеке басына қол сұғылмаушылық, өмір, бостандық құқығы қандай ертегіде бұзылған? Таңдалған әдеби шығарманың дұрыс таңдалғанын дәлелдеңіз. («Қызыл телпек», «сұр мойын», «өлген ханшайым мен жеті батыр туралы ертегі» және т. б.)
Қандай әдеби кейіпкерлер тұрғын үйге қол сұғылмаушылық құқығы бұзылды деп шағымдана алады? («Үш шошқа», «Заюшкина саятшылығы» және т. б.)
Маршактың қандай әйгілі ертегісінде баланың қамқорлық пен қамқорлыққа құқығы бұзылған? («Он екі ай»)
Баланың демалу және ойын-сауық құқығы қандай ертегіде бұзылған? («Золушка»)
Аленушка апа мен Иванушка бауырым » ертегісінде сиқыршы қандай құқықты бұзды? (Өмір сүру құқығы)
Гаршиннің «саяхатшы Бақа»ертегісіндегі Бақа қандай құқықты пайдаланды? (Еркін қозғалу құқығы)
Ағайындылар «Иван Царевич және сұр қасқыр» ертегісінде қандай құқықтарды бұзды? (Өмір сүру және жеке басына қол сұғылмау құқығы)
Бақа Ханшайымы » ертегісінде өлмес ботқа оны өзіне апарып, онымен некеге тұруға шешім қабылдап, ханшайымның қандай құқығын бұзды? (Еркін және өзара келісім бойынша некеге тұру)
А. Толстойдың «Алтын кілт»ертегісіндегі сөйлейтін крикет пиноккиді қандай құқықпен пайдалануға кеңес берді? (Тегін білім алу құқығы)
Пиноккио егеуқұйрықты құйрығынан ұстап, қандай құқықты бұзды? (Жеке қол сұғылмаушылық құқығы)
Осы ойындардың мысалында біз ересек адамның баланың психоэмоционалды жағдайына қалай әсер ететініне және оқу процесінде сындарлы өзара әрекеттесу дағдыларын игергенімізге көз жеткіздік.
Осылайша, сабақтарда және күнделікті өмірде балалар өз бетінше шешім қабылдайтын жағдайларды ойнау керек, бұл барлық адамдардың құқықтары бірдей деген ойға әкеледі.
Баланың құқықтарын білу керек! Білу ғана емес, орындау!
Ата-аналарға арналған кеңес «20 қараша Дүниежүзілік балалар күні»
Баланың мінезі-бұл ата-ананың мінезінен алынған әсер, ол олардың мінезіне жауап ретінде дамиды.
Дүниежүзілік балалар күні
20 қарашада бүкіл әлемде Дүниежүзілік балалар күні атап өтіледі. 1954 жылы БҰҰ Бас Ассамблеясы барлық елдерге Дүниежүзілік балалар күнін бүкіл әлемдегі балалардың әл-ауқатын қамтамасыз етуге бағытталған іс-шараларға арналған әлемдік бауырластық пен балалардың өзара түсіністік күні ретінде атап өтуді тәжірибеге енгізуді ұсынды. Дәл осы 20 қарашада Ассамблея 1959 жылы Бала құқықтары туралы Декларацияны, ал 1989 жылы Бала құқықтары туралы Конвенцияны қабылдады.
«Мен адаммын-менің құқығым бар!»
«Балалар-бұл біздің еңбегімізден туындаған бақыт. Сабақтар, балалармен кездесулер, әрине, ақыл-ой күшін, уақытты, еңбекті қажет етеді. Бірақ біз балаларымыз бақытты болған кезде, олардың көздері қуанышқа толы болған кезде бақыттымыз»
В. А. Сухомлинский
«Тіпті бүкіл әлемнің бақыты бір көз жасына тұрарлық емес
жазықсыз баланың бетінде»
Ф. М. Достоевский
Ата-аналарға арналған ұсыныстар:
Шыдамды болыңыз-балалар сіз сияқты қателіктер жібереді, бұл қателіктерден дұрыс қорытынды жасау маңызды.
Келіңіз және талап етіңіз, осылайша бала сіздің оған байыпты қарайтыныңызды түсінеді.
Жақсы үлгі болыңыз. Балалар сізден үйренеді, олар сізге еліктейді, адамдарға, табиғатқа, айналаңыздағы барлық нәрсеге деген көзқарасыңызды қабылдайды.
Балаларыңыздың серіктесі және досы болыңыз. Бұл сізге олармен тиімді қарым-қатынас жасауға мүмкіндік береді.
Кез-келген нақты жағдайда балаларды жігерлендіріңіз. Бұл күлімсіреу, жылы сөз, сүйіспеншілік болса да маңызды.
Балаларыңыздың қателіктерін түзетіңіз, бірақ дұрыс уақытта және үнемі.
Оларға кеңес беріңіз және бағыттаңыз, өз пікіріңізді таңдамаңыз, сондықтан олар өздері шешім қабылдауға және өздерін қанағаттануға мүмкіндік алады.
Қалай істеу керектігін білмесеңіз, қорықпаңыз, көмек іздеңіз.
Тек сіздің қызығушылықтарыңыз, тілектеріңіз, қажеттіліктеріңіз туралы ойламаңыз, балаларыңыздың қажеттіліктеріне қамқорлық жасаңыз.
Басқа балалардың құқықтарын бұзуға немқұрайлы қарамаңыз, мүмкін олар сіздің қорғауыңызды қажет етеді.
Осылайша, баланың күнделікті өмірінде балалардың барлық адамдардың құқықтары бірдей деген ойға жетелейтін тәуелсіз шешімдер қабылдауы қажет.
Баланың құқықтарын білу керек! Білу ғана емес, орындау!